Είστε εδώ

Μαθησιακές Δυσκολίες!!!

Κάποτε, είκοσι χρόνια πριν, ξυπνούσα στις έξι το πρωί για να ετοιμαστώ προκειμένου να πάρω το μαθητικό λεωφορείο από το Σαραντάπορο (έτσι κι αλλιώς δεν υπήρχε άλλο λεωφορείο που να μετακινεί τους κατοίκους του χωριού στην Ελασσόνα, το οποίο θα ξεκινούσε από το χωριό κι όχι από τη στάση που βρισκόταν δυο χιλιόμετρα έξω από αυτό) και να είμαι στις 7:30 στο Λυκούδι, όπου είχα μια ώρα μέχρι να ξεκινήσει το μάθημα στο Γυμνάσιο. Στην πραγματικότητα ήταν μια ώρα κρύα, καθώς ο ήλιος στο Λυκούδι εμφανίζεται μετά τις 8:30. Πηγαίναμε τόσο νωρίς γιατί το λεωφορείο έπρεπε να συνεχίσει για την Ελασσόνα, αφού είχε μέσα και τους μαθητές του Λυκείου. Θα αναρωτιέστε κάποιοι, αν η απόσταση Λυκουδίου - Ελασσόνας είναι μία ώρα!!! Όχι... είναι περίπου 15 - 20 λεπτά με το λεωφορείο... αλλά κάποιες χρονιές έπρεπε το λεωφορείο να πάρει και τα παιδιά του Δρυμού!!! Άλλες πάλι χρονιές, όταν η μεταφορά γινόταν με λεωφορεία των ΚΤΕΛ, έπρεπε το λεωφορείο να είναι στην Ελασσόνα στις 8:00 γιατί είχε δρομολόγιο.

Όταν, λοιπόν, "μεγάλωσα κι εγώ" και πήγα στο Λύκειο, έφτανα στην Ελασσόνα στις 8:00. "Αλήτευα" μέχρι τις 8:30, παρακολουθούσα τα μαθήματά μου μέχρι τις 14:00, πήγαινα να φάω "υγιεινά" (ένας γύρος ή ένα μπιφτέκι ήταν το μεσημεριανό μας) και στη συνέχεια πήγαινα στο φροντιστήριο (2α και 3η Λυκείου). Από το φροντιστήριο σχολούσα 18:30-19:00 αλλά δεν είχε λεωφορείο κι έπρεπε να περιμένω μέχρι τις 20:00 για να πάρω το λεωφορείο της γραμμής για Κοζάνη, που θα έφτανε στη στάση του χωριού περίπου στις 20:45. Αρκετές φορές, κάποιος μας περίμενε από τους γονείς μας με το αυτοκίνητο αλλά δεν ήταν λίγες οι φορές που έπρεπε να ανεβούμε τα δύο ανηφορικά χιλιόμετρα, για να φτάσουμε στο σπίτι μας στις 21:00, να φάμε και να διαβάσουμε για την άλλη μέρα!!!!!

Είκοσι χρόνια μετά, βλέπω, πως κάποιοι, οι οποίοι δεν έχουν ιδέα για το πόσο δύσκολα μορφώνονται και μεγαλώνουν κάποια παιδιά, αποφασίζουν να μεταφέρουν αυτές τις δυσκολίες σε ακόμα μικρότερες ηλικίες (μιας και τα παιδιά τους δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα), κλείνοντας τα Δημοτικά Σχολεία καθώς είναι «οικονομικά ασύμφορα». Και οι γονείς αυτών των μικρών παιδιών (Δημοτικό - έξι έως δώδεκα χρονών), οι περισσότεροι από τους οποίους είναι αυτοί που πριν είκοσι χρόνια ζούσαν αυτά που μόλις σας περιέγραψα, θα πρέπει τώρα να αποφασίσουν αν θα μείνουν στο χωριό ή αν θα πάνε σε κάποιο αστικό κέντρο, καθώς μόνο αυτοί ξέρουν τι πρόκειται να τραβήξουν τα παιδιά τους, αφού το έχουν ζήσει και οι ίδιοι

Το ίδιο βέβαια που συμβαίνει στο Σαραντάπορο Ελασσόνας, συμβαίνει και σ’ άλλα χωριά του Δήμου Ελασσόνας αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας.

ΝΤΡΟΠΗ!!!

 

Τριαντάφυλλος Δ. Βαΐτσης

Μέλος της ομάδας διαχείρισης του Sarantaporo.gr

Σχόλια

Ο λαός λέει: "εκεί που κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή".
Κανείς δεν έχει πεισθεί για τις αγαθές προθέσεις της πολιτείας μιας και το μόνο εξόφθαλμο αποτέλεσμα είναι η συρρίκνωση των δημόσιων σχολικών μονάδων και η δυσχέρεια πρόσβασης στο αγαθό της εκπαίδευσης κυρίως σε απομακρυσμένες αγροτικές και ορεινές περιοχές.
Με απλά λόγια το Σύνταγμα της Ελλάδος καταπατάται για μια ακόμα φορά, εμμέσως και καίρια, αφού πλαγίως καταργείται η ίση μεταχείριση όλων των πολιτών ανά την επικράτεια...

...κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της...Διαμαντούπολης!!!

Όλο αυτό που γίνεται στο χώρο της παιδείας είναι ανήκουστο. Πρέπει όλου μας να εναντιωθούμε και να μην επιτρέψουμε να συμβεί ένα τέτοιο φρικτό γεγονός. Μας αφορά όλους, είτε έχουμε παιδιά είτε όχι. Πιο κράτος (εκτός από την Ελλάδα φυσικά…), επιτρέπει και ενεργεί καταυτόν τον τρόπο? ? Εγώ έμαθα ότι η παιδεία είναι απαρχή όλων. Καθημερινά όλοι μας έχουμε ακούσει ή πει την έκφραση:‘ ’κοιτά τι έχουν κάνει…. Δεν έχουν καμία παιδεία…’’ . Παιδεία κάποιος παίρνει από το σπίτι του, τις παρέες του, τα ΜΜΕ μα φυσικά από το σχολείο.

Το σίγουρο είναι ότι οι συγχωνεύσεις των σχολείων θα υποβαθμίσουν κι άλλο την ήδη προβληματική παιδεία αλλά και τους εκπαιδευτικούς τους οποίους θα υποχρεώσουν να διδάξουν σε πολυπληθή τμήματα που θα θυμίζουν την δεκαετία του 60’.
Το να τους πούμε ότι στην σημερινή εποχή τα δεδομένα και οι ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι άλλες και δεν είναι συγκρίσιμες με την εποχή τους σίγουρα δεν θα τους πείσουμε μια και φαίνεται πλέον ολοκάθαρα ότι εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία οπότε το μόνο που μπορούμε να τους πούμε είναι ότι (μια και οι ίδιοι αποποιούνται από κάθε ευθύνη) για να έχουν και ένα πραγματικό όφελος ας μετατρέψουν τις καταργηθείσες σχολικές μονάδες … σε φυλακές … για να κλείσουν μέσα τους “εγκληματίες” φοροοφειλέτες που φταίνε για όλα!!!

Ως εκπαιδευτικός ,λοιπόν , αλλά και ως άνθρωπος , θεωρώ ότι η λογική των συνενώσεων -καταργήσεων σχολείων δεν προάγει ούτε το πραγματικό συμφέρον της κοινωνίας ούτε το συμφέρον του δημόσιου σχολείου ούτε τη μόρφωση των παιδιών μας .Αντίθετα αντιμετωπίζει τον ευαίσθητο χώρο της παιδείας με καθαρά οικονομικά κριτήρια ,αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία στο μέλλον των παιδιών μας και στο κοινωνικό σύνολο.

Κ.Ρ

όχι μόνο ντροπή Τριανταφυλλε αλλά και αίσχος !

απευθύνομαι σε εσένα πρώτα από όλα γιατί περάσαμε και οι δυο μας
από αυτό το σχολείο. Και από το Λυκουδι ... και από την Ελασσόνα ....
και πολύ σωστά ανέφερες (και διακριτικά) τα προβλήματα αυτής της
τακτικής.... να αναφέρω ακόμη πέρα από τις ατελείωτες ώρες αναμονής
και "μεταφοράς" - στο ίδιο και απαράλλακτο φρικτό και επικίνδυνο οδικό
δίκτυο- τις κοπάνες, την μηδενική επιτήρηση, τα ατυχήματα, τα ωτοστόπ,
την "αλητεία", τα τσιγάρα, τα καφενεία και τις καφετερίες και δεν ξέρω
και εγώ τι άλλο μπορεί να έκανε ο καθένας (παίρνω σαν παράδειγμα εμένα που
ήμουνα και πολύ χαμηλών τόνων)

χθες ήμουνα στο χωριό και ο Σύλλογος Γονέων είχε συμβούλιο
Στενοχωρήθηκα παρά πολύ και τους καταλαβαίνω απόλυτα πως νιώθουν
Κοιτάζοντας το σχολείο ένιωσα μόνο πίκρα και απογοήτευση σκεπτόμενος
την κατάσταση στην οποία έχουμε φτάσει πλέον, σαν άνθρωποι, λαός και
κράτος... μετά από τόσα χρόνια όπως είπες και εσύ δεν άλλαξε τίποτα...
ίσα ίσα όλα έγιναν χειρότερα.
Έβλεπα τα παιδάκια να παίζουν αμέριμνα στο προαύλιο χώρο του
πνευματικού κέντρου και άκουγα τις φωνές τους να καλύπτονται από τις
φωνές - κραυγές θα έλεγα καλύτερα - απελπισίας από τους γονείς που
μιλούσαν για το μέλλον το δικό τους και των παιδιών τους .... και μιλούσαν
για το μέλλον που τους επιβάλλουν ! και όλα αυτά με φόντο την κλειστή
πόρτα του σχολείου και του νηπιαγωγείου μας, την οποία σκέπαζε ένα
μεγάλο πανό με το σύνθημα "ΚΑΤΑΛΗΨΗ - ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ"
Του σχολείου μας Τριανταφυλλε ... του δικού μας σχολείου...
από το σχολείο αυτό πέρασαν, μεγάλωσαν, αποφοίτησαν και συνέχισαν
και έγιναν επιστήμονες, τόσα και τόσα παιδιά, τόσοι φίλοι... δεν διαφωνώ ότι με
το 6θεσιο θα ήταν καλύτερα - αυτό δεν μας το προσέφεραν ούτε
όταν μπορούσαν - αλλά από την άλλη υπάρχει καλύτερο από το να έχεις το
παιδί σου στο σπίτι σου ? με ποια λογική βάζουν τα παιδάκια σε τέτοια
ταλαιπωρία ? αλλά ποιος να νοιαστεί και γιατί ? το οικονομικό δεν τους
πολυενδιαφέρει.... ο σκοπός είναι άλλος... ο σκοπός είναι να ερημώσει
η επαρχία. Να φύγουν και οι τελευταίοι νέοι από τα χωριά .... να πάνε στις
πόλεις.... να αφήσουν τα σπίτια τους και να μείνουν σε κάποιο διαμέρισμα, να
δουλεύουν σαν υπάλληλοι σε κάποιους άλλους και να έχουν δάνεια ... να
έχουν μια ζωή με ένα σκοπό μόνο : να επιβιώσουν. Και όχι να ζήσουν...
Απαράδεκτο πέρα για πέρα και πολύ βρώμικο χτύπημα. Βεβαία για το
υπουργείο δεν είμαστε παρά αριθμοί (και είναι λογικό αφού δεν ξέρουν τι
γίνεται σε κάθε γωνιά της χώρας αλλά και δεν τους νοιάζει). Απόλυτη ευθύνη
φέρει ο Δήμος Ελασσόνας και λυπάμαι πραγματικά που άκουσα (σημ. δεν ξέρω
αν είναι αλήθεια ...) ότι ηρθε ......και κλείδωσε το σχολείο...
κλείδωσε ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ !
ένιωσα σαν να με κλείδωσαν έξω από το χωριό μου ... ποιοι είναι αυτοί ?
ποιοι είναι αυτοί που αποφασίζουν έτσι απλά για τις ζώνες τόσων ανθρώπων ?
κάτι πρέπει να κάνουμε... δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε αυτό.....
τι θα πούμε στα παιδάκια αυτά αύριο ? τι ?
κάτι πρέπει να γίνει.
Σε τι χώρα ζούμε φίλοι μου ? έχουμε δημοκρατία ? δεν νομίζω .....

Μ.Ρ.

Είναι πολύ λυπηρό να κλείνουν σχολεία και ειδικά σε περοχές που θεωρούνται δυσπρόσιτες, όπως το χωριό μας. Ραγίζει η καρδιά μου στη σκέψη και μόνο που περνάει από το μυαλό μου, να βλέπεις τα παιδιά 6-11 χρονών να πρέπει να υποστούν τέτοια ταλαιπωρία, καθώς και τα νήπια ,προνήπια να αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία, με ολέθριες συνέπειες στην εκπαιδευτική τους πορεία.
Δεκάδες χιλιάδες σχολεία στην επαρχία συγχωνεύονται και δημιουργούνται στις πόλεις <σχολεία-μεγαθήρια>,όπου χάνεται η προσωπική επαφή μαθητών εκπαιδευτικών.Θα χαθεί τελείως το σχολείο της γειτονιάς και τη θέση θα πάρουν απρόσωπα σχολεία 500-600 μαθητών.
Αυξάνονται οι κίνδυνοι της μαθητικής διαρροής,αλλά ακόμη και της επιθετικής συμπεριφοράς που εκδηλώνεται μεταξύ των παιδιών. Και όλα αυτά, <στο όνομα της εξοικονόμησης υλικών πόρων>. Σκέφτομαι τους γονείς αυτών των παιδιών που θα έρθουν αντιμέτωποι ίσως με το πρόβλημα το να επωμισθούν οι ίδιοι το οικονομικό βάρος της μεταφοράς των μαθητών.
Πώς είναι δυνατόν από τη μία η Ιστορία να μας διδάσκει πως μόνο βάρβαροι και κατακτητές τόλμησαν να κλείσουν μαζικά σχολεία της Ελλάδας και απο την άλλη το ίδιο το κράτος να προχωρά στο να βάζει λουκέτο στα σχολεία που με τόσο κόπο,τόσους αγώνες κατόρθωσαν να φτιάξουν οι Έλληνες κάτοικοι στα χωριά τους?

Προσθήκη νέου σχολίου

Filtered HTML

  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.

Είπαν για μας

glqxz9283 sfy39587stf02 mnesdcuix8
sfy39587stf03
sfy39587p07